Pijn-reducerende massage

Pijn-reducerende massage is ontwikkeld voor mensen met pijnlijke spieren en/of gewrichten (reuma, fybromyalgie). De massage is samengesteld uit verschillende behandelvormen en geworden tot een aangename behandelvorm bestaande uit drukken, losmakende bewegingen, wiegen en wrijven, op een rustige en ritmische manier.

Pijn kan zowel lichamelijk als emotioneel zijn. Pijn is een waarschuwingssignaal van het lichaam. Er is iets aan de hand. Acute pijn vraagt direct aandacht en je past je gedrag aan. Als er heet water op je hand komt trek je je hand instinctmatig terug. Bij een blessure lukt het vaak om tijdelijk rustig aan te doen. Chronische pijn is minder heftig en wordt de actie uitgesteld. De pijn is voortdurend aanwezig en beïnvloedt het welbevinden negatief, langer dan bij een acute pijn.

De pijnbeleving hangt af van wie en hoe we zijn en van sociaal-culturele factoren. Een topsporter of militair hebben geleerd om pijn te verdragen. Een pijnlijke emotionele ervaring uit het verleden kan ook zorgen voor een verhoogde emotionele pijntolerantie.

Het waarschuwingssignaal van het lichaam vraagt om aandacht, gevolgd door rust en ontspanning. Wanneer er veel van je gevraagd wordt is het niet gemakkelijk jezelf deze rust en ontspanning te gunnen. Je probeert de pijn wellicht te onderdrukken met een pijnstiller of te negeren. Bij langer gebruik van de pijnstilling bestaat de kans dat ook andere waarschuwingssignalen van het lichaam niet worden gevoeld, met als gevolg overbelasting.

Ditzelfde kan gebeuren bij emotionele pijn. Deze pijn wordt meestal verzacht of onderdrukt met behulp van eten, alcohol drinken, roken of drugs. Je bent je pijn en verdriet niet meer bewust. Je raakt verder bij jezelf vandaan.

De Pijn-reducerende massage zorgt voor een diepe ontspanning van je lichaam in alle lagen van je zijn om zo het herstellend vermogen van je lichaam te versterken. De bewegingen nodigen het onderbewustzijn uit om de spanningen los te laten. Soms is er kortdurend verdriet, maar deze komt en gaat. Vrijheid en ontspanning nemen de plaats over van stijfheid, spanning of pijn.
Door de toegenomen ontspanning en bewustwording van je lichaam word je je bewust van de grenzen en mogelijkheden hiervan. Je kunt steeds beter luisteren naar de stem van je eigen lichaam.

Deze massagevorm is naar mijn idee de vorm die het meest gericht is op het zelfhelend vermogen van het lichaam. De beïnvloeding van lichaam en geest over en weer werkt herstellend en helend in alle lagen van ons menszijn. Om deze reden heb ik de naam van deze massage uitgebreid met zelfhelend: pijn-reducerende zelfhelende massage.

De massage duurt 60 minuten. Alles bij elkaar is het ongeveer 75-90 minuten. De kosten zijn € 50,00. Kom je voor het eerst, dan betaal je € 40,00.